Klachtenregeling STERK! GGZ

Wij streven er continu naar om de zorg te leveren op basis van uw wensen. Het kan toch voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij gaan graag met u in gesprek om te kijken hoe we dit samen kunnen oplossen.

In eerst instantie kunt u het bespreken met uw directe zorgverlener of diens leidinggevende. Wanneer dit niet tot het gewenste resultaat leidt kunt u ook terecht bij een klachtenfunctionaris. STERK! GGZ beschikt over een interne en een externe klachtenfunctionaris.

De interne klachtenfunctionaris

De interne klachtenfunctionaris heeft een onafhankelijke positie en is het aanspreekpunt voor alle vragen over klachten. Daarnaast vervult de interne klachtenfunctionaris een belangrijke rol bij het bemiddelen en oplossen van klachten. Hij gaat dan ook graag met u in gesprek en zal al het mogelijke doen om tot een goede oplossing te komen. U kunt in contact komen met de interne klachtenfunctionaris door een terugbelverzoek in te dienen (tel. 085 – 401 25 75) of door een e-mail te sturen naar klachten@sterk-ggz.nl.

Het Klachtenloket Zorg

Wij bieden ook de mogelijkheid om op een andere manier ondersteuning te krijgen bij een klacht. STERK! GGZ is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen en maakt gebruik van het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Bij het Klachtenloket Zorg kunt u gratis terecht voor informatie en advies over uw vragen en/of klachten. Zij kunnen bemiddelen tussen u en uw zorgverlener. Daarnaast kunnen ze de bij hen aangesloten externe klachtenfunctionaris inschakelen.

Schriftelijke klacht indienen

Mocht u ondanks de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot een passende oplossing komen, dan kunnen zij u informeren en ondersteunen bij het indienen van een officiële schriftelijke klacht bij het bestuur van STERK! GGZ. Het formulier kunt u hier downloaden en naar ons sturen. Dit kan per email naar klachten@sterk-ggz.nl, ofwel per post naar: Kortenbos 9A, 5864 CW Meerlo.

Geschillencommissie

Wanneer u het niet eens bent met het oordeel van het bestuur over uw klacht, dan kunt u op grond van de wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Voor de wijze waarop u uw klacht kunt indienen verwijzen we u naar de website van de Geschillencommissie Zorg Algemeen.

Vincere Groep

STERK! GGZ is een onderdeel van Vincere Groep. Hieronder een overzicht van de diverse dochterondernemingen van Vincere Groep.

Vincere GGZ
VAVC GGZ
STERK! GGZ
Wij zijn Q